Podolski spelar gärna i Roma

''Det är en storklubb och jag behöver speltid''
Lukas Podolski karriär har stått still sedan flytten till Bayern Munchen ifrån Köln sommaren 2006. Tidigare i veckan rapporterade Fotbollive.se att polenfödda Podolski var påväg tillbaka till Köln, nu har Roma och Luciano Spalletti blandat sig in i leken.
Lukas Podolski sågs som tysk fotbolls nästa storstjärna, men karriären tog en ny vändning när spelaren bytte klubb ifrån FC Köln till Bayern München för 2½ år sedan. Efter stjärnans framgångar i tyska landslaget var det ingen som förväntade sig att den unge talangfulle spelaren skulle misslyckas i Bayern.

Efter 2 säsonger av frustration tog Jürgen Klinsman över tränarollen i Bayern München under sommaren. Podolski valde då att stanna kvar i klubben eftersom Klinsman ofta föredrog spelaren i landslaget, bilddandes en fruktande forwardsduo, med lagkamraten Miroslav Klose. Efter att halva säsongen gått i tyska Bundesliga har Podolski bara gjort 11 framträdanden och 3 mål och vill nu byta klubb.

Podolski har haft många klubbars sportdirektörer på honom, bland annat Manchester City, Werder Bremen, Dortmund och Tottenham.

- Mitt val kommer att bli sportsligt, så pengar kommer inte ha någon inverkan på mig. Min enda önskan är att spela fotboll, helst för en stor klubb, sa spelaren till Channel4.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0